En global ledare inom mätning av radon

Världsledande inom radon får ny grafisk profil, webb- och applikationsdesign.

Världsledande företag

Radonova är världsledande inom radonmätning, med toppmoderna laboratorier, banbrytande automatiserad tillverkning och en omfattande kundbas som spänner över 50 länder. Deras team av experter är dedikerade till att producera, analysera, sälja, stödja och undersöka den senaste tekniken inom radonmätning. De prioriterar kundnöjdhet och strävar efter att överträffa förväntningarna vad gäller kvalitet, service och upplevelse. Som ett ISO 17025-ackrediterat företag håller de sig till de högsta standarderna och säkerställer att deras analystjänster är korrekta och exakta.

Global igenkänning

Varumärkesmedvetenhet är avgörande för industriföretag eftersom det hjälper till att etablera en stark image för att urskilja sig från konkurrenterna. Ett distinkt varumärke bidrar till att bygga förtroende och trovärdighet hos kunderna, vilket gör att de blir mer benägna att välja företagets produkter och tjänster. Ett starkt varumärke bidrar därför till en känsla av lojalitet hos kunderna, vilket uppmuntrar till återkommande affärer. När beslutet fattades att skapa ett unikt varumärke så inleddes ett stragiskt och kreativt samarbete med Holy Moly för att utveckla, designa och lansera ett helt nytt globalt varumärke. Vårt mål har varit att skapa något som ska kunna bära organisationen framåt i den digitala eran.

Ikonografi

Huvudmålet var att designa ikoner som lätt skulle kunna kännas igen som en del av Radonova-varumärket. En bra ikonfamilj är visuellt tydlig, skalbar och en förlängning av varumärket.

Designsystem

Den nya och strategiskt tydliga riktningen positionerar varumärket som ett tekniskt företag i framkant. Enkelhet är kärnan i det visuella språket. Tanken bakom våra visuella element är radonatomens struktur - förenklad. Våra visuella element består av flera cirkulära mönster, alla som är inspirerade av det kemiska elementet och ädelgasen radon. Elementen representerar också aktiviteten och den eviga närvaron av det. Det ger varumärket mer djup och visuell tyngd samtidigt som det visualiserar dess kärnverksamhet.

Relaterade kundcase

Vill du jobba med oss?

Boka en 30-minuters konsultation och ta reda på hur vi kan hjälpa ditt företag att växa och se bra ut. Du kan också ringa +46 (0)8 97 28 88 eller skicka ett mail till hello@holymoly.se

Boka möte